Oh, i might be late tonight. If the qualifying starts earlier (exceptional around 19:30) i could have the chance to do a few fast laps early and then comin´ back just in time for the start. I would appreciate that, but do not take it to serious and don´t wait for me. I don´t know yet, how the evening will develop.
Mit sportlichem Gruss Claudio ----------------------------------------------------- Vernünftige Autos werden vom Antrieb geschoben, nicht gezogen !!! (Walter Röhrl)
Had a superlap going on in practise, until I missed the apex of the final turn...otherwise it would have been Pole. Still, as Claudio mentioned, it seems to be the fastest BRM time for this track
Even so, lost a spot to Yannick after the start, and then missed the apex at Old Paddock Bend, and went wide on the grass. Lasse took profit and I lost another position, just slotting in, in front of Willi, P4. After some laps Yannick spun, inherited P3. Lasse had a good pace, and kept Claudio at bay. Maybe I could have been faster in clean air, but never had a run on Lasse. At some point after halfway we closed up, and Lasse put pressure on Claudio. Claudio ran wide after Folly having a tight entry, Lasse got by and I went alongside Claudio, he gave room. Lasse then went off at Quarry and I did pass Claudio and got in the lead. After that pushed like hell to try to get a gap, and that did succeed. But had burnt my LF tire, so when Claudio lost more time nursed the car to the finish the last 10 laps. Great race, enjoyed chasing Claudio and Lasse, and making a move. Was lucky mechanically, engine ran awfully hot.
Well done to Claudio and Willi for podium, and finishers. Bad luck DNFs, especially Lasse who ran so well and had a great chance to win...thanks all for racing
Eine tolle Racingstecke, eigentlich nach meinem Geschmack! Kannte ich noch gar nicht...
Leider war ich trotzdem wieder ziemlich Off pace, nach vorne ging nichts, dafür aber konstant, und die Geduld machts dann... und ein Kelvin, der zunehmend von hinten drückt und einen wach hält, THX! (Noch eine Runde, und du hättest mich wieder gehabt... )
Bei mir ist es eigentlich anders herum. Ich mag die langen Strecken. Aber diese Mickey Maus Dinger haben auch was.
Die Pol war etwas überraschend aber super zufrieden! Robert kanpp dran und Welt Rekord in der Eisen kiste, Respekt!!
Ich wusste dass ich mich unbedingt absetzen musste um meine Rundenzeiten Einbrüche abzufangen. Aber es gelang nicht wie geplant und Lasse und Robert waren dran. Konnte immer etwas weg, aber nicht für lange.
Dann kam ein kliner Fehler von mir und Lasse und Robert gingen vorbei. P3 In der nächsten Kurve dann der Fehler von Lasse und weiter auf P2.
Hab versucht an Robert dran zu bleiben, aber vergebens. Glücklich auf P2. Weiter gehts....
Mit sportlichem Gruss Claudio ----------------------------------------------------- Vernünftige Autos werden vom Antrieb geschoben, nicht gezogen !!! (Walter Röhrl)
ein wirklich schönes rennen war das hier den zweikampf mit mario habe ich voll genossen es war toll mit einem sicheren fairen fahrer mich zu messen nach einigen runden hinter ihm habe ich gesehen wo ich meinen geschwindigkeitsüberschuss zum überholen ausnutzen kann es hat funktioniert und alles ging gut so das ich mich nach vorne orientieren konnte aber dann keine 3 runden später habe ich das auto in die hecke gesetzt mario ging wider vorbei ich war ihm wider auf den fersen und damit ich ihn nicht wider an der selben stelle überhole ist er kampflinie gefahren - das war toll es hätte toll werden können wenn ich nicht wider den wagen in die hecke gesetzt hätte so jetzt war der wagen schief rechtskurven wurden problematisch die rundenzeiten gingen noch aber das fahrverhalten war nicht mehr sicher jetzt den wagen nur noch nach hause bringen bis monza 10 k vielen dank frank
Hm, interesting one... Setup worked quite well, excepting on the brakes - i couldn´t feel the limit.
Race started well, could stay with the front, benefited from Rob´s mistake (and Yannicks later) and could push Claudio from time to time. It just didn´t feel very rhythmic... So after takin´ the lead it happend what "had to": missed the braking point a little and couldn´t stay off the gras... felt like a rookie again.
Finally i pushed the Honda too much - went the engine over 110 °C for a too long time - knowing somehow the risk - the header overheated (again).