Mit sportlichem Gruss Claudio ----------------------------------------------------- Vernünftige Autos werden vom Antrieb geschoben, nicht gezogen !!! (Walter Röhrl)
Pos No Driver Team Nat Laps Race Time Diff 1 19 Pelle Buchner Eagle DEN 27 90m48.802s 2 11 Gregory Taber Lotus USA 27 90m54.608s 05.806s 3 5 Iestyn Davies Honda GBR 27 92m44.369s 1m55.567s 4 17 Axel Cookie Ferrari GER 27 92m46.732s 1m57.930s 5 8 Christof Gietzelt Lotus GER 27 93m19.901s 2m31.099s 6 12 Mario Wilhelm BRM GER 27 93m29.112s 2m40.310s 7 9 Lasse Oetinger Honda GER 24 82m35.690s 3 lap(s) 8 13 Kelvin Mace BRM USA 23 82m47.375s 4 lap(s) 9 14 Uli Hofmann 1967 Honda GER 11 39m30.163s 16 lap(s) 10 20 Peter Schleifer Eagle GER 10 38m51.541s 17 lap(s) 11 15 Claudio Callipo BRM ITA 6 21m24.669s 21 lap(s) 12 7 Hans Marfan Lotus GER 4 15m21.971s 23 lap(s) 13 18 Fabian Casula Brabham SUI 2 7m33.597s 25 lap(s) 14 10 Axel Cordt Lotus GER 1 4m02.548s 26 lap(s) 15 2 Carsten Grelck Cooper GER 0 0m00.000s 27 lap(s) 16 1 Mike Ziehbauer Ferrari AUT 0 0m00.000s 27 lap(s) 17 6 Albrecht Kleinfeld Ferrari GER 0 0m00.000s 27 lap(s) 18 4 Geli-60 Brabham GER 0 DidNotStart 27 lap(s)
Race results are unofficial (Replay might have been saved before end of race)
RACE FASTEST LAPS
Pos Driver Time Lap 1 Gregory Taber 3m18.870s 26 2 Pelle Buchner 3m19.849s 24 3 Iestyn Davies 3m22.549s 26 4 Axel Cookie 3m23.002s 27 5 Christof Gietzelt 3m23.201s 19 6 Lasse Oetinger 3m23.811s 24 7 Mario Wilhelm 3m24.803s 24 8 Claudio Callipo 3m28.746s 3 9 Uli Hofmann 1967 3m29.372s 10 10 Kelvin Mace 3m30.434s 23 11 Fabian Casula 3m34.584s 2 12 Peter Schleifer 3m35.801s 10 13 Hans Marfan 3m38.975s 3 14 Axel Cordt 3m51.099s 1 15 Geli-60 No time 16 Albrecht Kleinfeld No time 17 Carsten Grelck No time 18 Mike Ziehbauer No time
LEADERS
Driver Laps Pelle Buchner 1-27
Number of lead changes: 0 Number of leaders: 1
LAPS LED
Driver Laps led Pelle Buchner 27
HIGHEST CLIMBER
Driver Start Finish Change Christof Gietzelt 15 5 10 Iestyn Davies 12 3 9 Peter Schleifer 18 10 8 Kelvin Mace 14 8 6 Hans Marfan 17 12 5 Axel Cordt 16 14 2 Gregory Taber 3 2 1 Pelle Buchner 2 1 1 Axel Cookie 5 4 1 Mario Wilhelm 6 6 0 Fabian Casula 13 13 0 Uli Hofmann 1967 8 9 -1 Lasse Oetinger 4 7 -3 Claudio Callipo 7 11 -4 Albrecht Kleinfeld 11 17 -6 Carsten Grelck 9 15 -6 Geli-60 10 18 -8 Mike Ziehbauer 1 16 -15
ON TRACK LAPS
Driver Laps/Total Percent Mario Wilhelm (27/27) 100.00 Christof Gietzelt (25/27) 92.59 Kelvin Mace (23/23) 100.00 Lasse Oetinger (22/24) 91.67 Iestyn Davies (22/27) 81.48 Axel Cookie (21/27) 77.78 Gregory Taber (19/27) 70.37 Pelle Buchner (13/27) 48.15 Peter Schleifer (9/10) 90.00 Uli Hofmann 1967 (9/11) 81.82 Claudio Callipo (3/6) 50.00 Hans Marfan (3/4) 75.00 Fabian Casula (2/2) 100.00 Axel Cordt (0/1) 0.00
All times are unofficial (Replay might have been saved before end of race)
Generated with GPL Replay Analyser
Mit sportlichem Gruss Claudio ----------------------------------------------------- Vernünftige Autos werden vom Antrieb geschoben, nicht gezogen !!! (Walter Röhrl)
Yes, I took the Eagle (do not think I've used it since my first race on GeLi since 2006 or 2007...& why: Because in practice last Friday (Honda here) I discovered here would come both Lotus, Eagle & Ferrari drivers...& why make it boring for you even when things can go really fast, here in the real beautiful new Spa track.
Don't think it was an easy task, particularly with GT just behind in a Lotus (perhaps you all now understand I said NO to GT in Vroc Chat )...& It was as feared, but on lap 10?...finally, GT makes a mistake and I have time to open a Coke...I really need something Cold
Unfortunately still missing about 17 laps, and still a good distance down to the GT...I relax...now with both Coke & smoke ...the last 2 laps will be a real thriller & it was. Thanks GT to keep me awake all race
I said...relax ??? I still don't understand the fast pace throughout the race without crash...but it was fun and a tight end, 5sec
Grats GT, Great & grats with new PB...& fantastic ID, 3rd in...bumbum, McHonda (incredible flying & lucky, you know what I mean)
Congratulations to the last 3 who completed this race...and to all of you...that was unfortunate ...believe me, I know how it feels
Erst mal ein Herzliches Dankeschön an Dich Claudio, Retter der Daten und der Statistik. Von der Veranstaltung und dem ganzen Chaos bin immer noch wenig enttäuscht, ein erstmaliges und ungewohntes Geli-Erlebnis! Es fiel mir nicht leicht wieder einen Rhythmus zu finden. Deshalb hatte ich nur ein einziges Ziel, die schwarzweiß Karrierte zu sehen, wollte mich auf nix einlassen … Um so enttäuschter bin ich, dass mein Motor plötzlich, ohne die geringste Vorwarnung hoch ging. Trotz meinem Bemühen nicht über 11T RPM zu drehen, Temperaturen waren auch ok - dann der unerwartete Knall, Bumm aus - ??? – schade. Die aussergewöhnlich (schönste) GPL-Strecke (bedanke mich gerne immer wieder bei Hatzi und seinen Kollegen) und dann sogar ein volles Grid, ergänzt durch Stars wie Greg und Iestyn, konnte ich aber trotzdem ein wenig geniessen … GRATS den Siegern und Ankommern Wir sehen uns beim nächsten GP Uli
Congratulations Pelle, Iestyn! You both did a nice job.
Thanks for letting me race. I should have drove a Honda too, but I am trying to get all the Lotus practice I can at the moment. It appears to be working.
I was glad Pelle drove an Eagle. It made it a fairly close race between us. I seemed faster from Blanchimont to Malmedy while Pelle seemed faster from Masta to Blanchimont. I stayed close until I spun at La Source. I guess if you are going to press your luck that is as good a place as any. I had a few hair raising moments through the race. Bad entries into Eau Rouge and full opposite lock out of Malmedy one time, could have ended my race at any time. Once I was sure I had enough fuel to finish, I drove as fast as I could the last ten laps. With my hands sweating, Pelle finally made a mistake entering the back straight. I thought for a moment he might spin and then I saw he had saved it. Pelle recovered soon enough that I couldn't pass either. I followed him into La Source on the last lap. Hoping to make him miss a shift or blow his engine, I put the throttle down too soon and too quickly. I spun off the right side of the track. It would have been heartbreaking to not finish, with me being within eye sight of the finish line.
I hope nobody minds if I race some more in the future. I like racing the GTs and Can Ams with UKGPL on Fridays, but I'll be glad to race with you guys when I can. In four weeks another racing season ends that I am a participant. Once that is over I'll be finished with trying to get all the Lotus practice I can get.
Once again, thanks guys. It was kind of you to let me race. I waited to rejoin the server until I saw everybody else had joined. With it being full to almost full, I didn't want to deprive any Geli veterans from a spot on the server.
Wow that was a nice race, much fun until its early ending (at lap 25, omg). I´m not sure what really happend, looks like concentration came to its end...
Thanx Cookie, that was great fun, could not really stay with you.
@Rainer: Was ist bei Dir schief gelaufen? Wir haben noch auf Dich gewartet und es bedauert, dass Du plötzlich nicht mehr da warst!
@ALL: Wenn so was passiert wie Freitag, frag ich mich, ob wir nicht doch mal ne TS-Pflicht (ge)brauchen (können)?!?
Wenigstens als Zuhörer (headset hinfällig) und ggf. nur bis zum Rennstart (kann man ja per hotkey abschalten). Wenn dann was schiefgeht, hört man halt kurz wieder rein und weiß was los ist...
Zitat von Loepi im Beitrag #9 @Rainer: Was ist bei Dir schief gelaufen? Wir haben noch auf Dich gewartet und es bedauert, dass Du plötzlich nicht mehr da warst!
Lag nach dem Monstercrash in der Einführungrunde im Medicenter und der Doc hat mir keine Starterlaubnis gegeben für den Re-Start!!!!
Wenn ich das richtig lese, haben wir uns entschieden, die Gastfahrer nicht zu werten(?). Greg und Cookie bekommen also keine Punkte - sind zumindest in der Saisonübersicht nicht aufgeführt.
Werden ihre Plätze dann aufgerückt oder einfach nicht besetzt (diese Punkte werden nicht vergeben)?
Die aktuelle Tabelle zeigt einen Mix, oder? --> die 16P für P2 von Greg bekommt keiner --> die 10P für P4 von Cookie bekomme aber ich, bin also aufgerutscht?
Egal wie wir es machen (aufrutschen oder nicht besetzen), nur sollten wir es einheitlich machen.
Gruß - Chris
_______________________________ Rennfieber ist chronisch
Natürlich werden die 16 Pkt. vergeben. Und die Plätze werden einheitlich aufgerückt. Hab es wohl übersehen. SRY!
Wird schnellstmöglich geändert!
Mit sportlichem Gruss Claudio ----------------------------------------------------- Vernünftige Autos werden vom Antrieb geschoben, nicht gezogen !!! (Walter Röhrl)