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  • Training - NassauDatum06.01.2024 12:49
    Foren-Beitrag von Gregory Taber im Thema Training - Nassau

    Congratulations Tim! I might have been able to beat you if I was as consistent as you.

    Lasse O should have left all of us far behind. I apologize for hitting you Claudio. I tried to stop. While trying to get back on the track, I may have got in Ferdi's way too. My apologies.

    I think I often race better than I qualify, but I do not feel that way with the Honda. I struggle trying to recover from small mistakes. My setup worked decent except the right front brake wants to lock and I can not do any trail braking. I wanted more rear brake bias but my rear tire temperatures were very good. I do not want the rear tires hotter than they were.

    Thanks for the fun gentlemen.



    Herzlichen Glückwunsch, Tim! Wenn ich so beständig wäre wie du, hätte ich dich vielleicht schlagen können.

    Lasse O. hätte uns alle weit hinter sich lassen müssen. Ich entschuldige mich, dass ich dich geschlagen habe, Claudio. Ich habe versucht, anzuhalten. Als ich versucht habe, wieder auf die Strecke zu kommen, bin ich vielleicht auch Ferdi in die Quere gekommen. Ich bitte um Entschuldigung.

    Ich denke, dass ich oft besser fahre als ich mich qualifiziere, aber mit der Honda habe ich dieses Gefühl nicht. Ich kämpfe damit, mich von kleinen Fehlern zu erholen. Mein Setup hat gut funktioniert, außer dass die rechte Vorderradbremse blockiert und ich keine Trailbremsung machen kann. Ich wollte eine stärkere Vorspannung der Hinterradbremse, aber meine Hinterreifentemperaturen waren sehr gut. Ich möchte nicht, dass die Hinterreifen heißer werden als sie waren.

    Vielen Dank für den Spaß, meine Herren.

    Übersetzt mit DeepL.com (kostenlose Version)

  • Congratulations to Lasse! and Claudio. Lasse is fine champion. If Lasse has to drive the BRM, I might be battling with him again next season in my Honda. Am I fast enough? I hope we see.

    I am very disappointed with my season finish. I didn't have high hopes for the last 4 races. I didn't expect much but I should have done better at Nurburgring and St. Jovite. I had a good chance to win Nurburgring. My shifter failed me. It would not always upshift correctly. You can see that I lifted twice to up shift before I wrecked. Neither time would it up shift and that distration made me pass my braking point. I was hoping to set a new fast lap before the race ended and get a win in the blue Brabham, that got me my first win with Gentlemen's League.

    I appreciate you letting me race with you this season. I'm glad I finally got to run most of GeLi's races. I appreciate you guys letting me drive one of the better cars. I was able to learn how to drive the Brabham better and I improved some of my fastest laps. I still need to learn how to keep the tire temperature under control.

    I hope you guys enjoy your holidays, and I hope to see you next season. Please don't humiliate me too bad in the Honda.

    Take care gentlemen.



    Herzlichen Glückwunsch an Lasse! und Claudio. Lasse ist ein guter Meister. Wenn Lasse den BRM fahren muss, werde ich in der nächsten Saison vielleicht wieder mit meinem Honda gegen ihn antreten. Bin ich schnell genug? Ich hoffe, wir werden es sehen.

    Ich bin sehr enttäuscht über mein Saisonziel. Ich hatte keine großen Hoffnungen für die letzten 4 Rennen. Ich habe nicht viel erwartet, aber ich hätte am Nürburgring und in St. Jovite besser abschneiden müssen. Am Nürburgring hatte ich eine gute Chance zu gewinnen. Mein Schalthebel hat mich im Stich gelassen. Sie schaltete nicht immer richtig hoch. Sie können sehen, dass ich zweimal hochgeschaltet habe, bevor ich einen Unfall hatte. Keines der beiden Male hat er hochgeschaltet, und das hat dazu geführt, dass ich meinen Bremspunkt überfahren habe. Ich hatte gehofft, eine neue schnelle Runde zu fahren, bevor das Rennen zu Ende war, und mit dem blauen Brabham zu gewinnen, was mir meinen ersten Sieg in der Gentlemen's League eingebracht hat.

    Ich weiß es zu schätzen, dass ihr mich in dieser Saison mit euch fahren lasst. Ich bin froh, dass ich endlich die meisten Rennen von GeLi fahren konnte. Ich weiß es zu schätzen, dass ihr mich eines der besseren Autos fahren lasst. Ich konnte lernen, den Brabham besser zu fahren, und ich habe einige meiner schnellsten Runden verbessert. Ich muss noch lernen, wie ich die Reifentemperatur unter Kontrolle halten kann.

    Ich hoffe, ihr genießt eure Ferien, und wir sehen uns in der nächsten Saison. Bitte demütigen Sie mich im Honda nicht zu sehr.

    Passt auf euch auf, meine Herren.

    Übersetzt mit DeepL.com (kostenlose Version)

  • Daytona Road '67 - Grand Prix Datum24.10.2023 20:07

    Congratulations Lasse and Albrecht! Great job gentlemen!

    Sometimes, it's better to be lucky than good. My luck started horribly. I got a windows update that took ten minutes to complete. Then I didn't realize my failing cpu cooler fan was not working. The computer shut down after one timed lap. I rejoined the server and almost started to continue qualifying but I remembered I was not able to return to the pits. I left the server and ran one qualifying stint that resulted in a 1:46.87 and I did 3 practice starts. I was ready for some racing at that point but it did not look like I would get much in the race result. While Tim's qualifying time was still 1:48.0*, I thought I might be able to catch him. So I thought P7 was the best I could do. Knowing I might be able to run some high 1:46s I was not going to hesitate to pass anyone that did not qualify in the 1:46s.

    My luck changed drastically from the start of the race. I got a decent start off the line but I suspect Albrecht and Ferdinand may have let me pass. Hans did not seem to get a good start either so I was able to catch him in the banking. I hope it was not me that caused you problems. I normally would not be so quick to start passing people. It was amazing how quickly I was able to get near the leaders while at the same time it was sad to see so much attrition so quickly.

    Lasse O managed to avoid all the carnage like myself. Somehow, I quickly got in front of him. The Brabham quickly proved to have a good advantage on the oval section. He looked much better than me under braking and through the infield than I did but I could reopen a gap on the oval section. I did my best to stay within my limits early in the race. During one accident, I did not have to slow as much as Lasse and that gave me a 4 second lead. That took some pressure off of me allowing me to be more cautious and make tiny mistakes. Several laps later Lasse made a mistake that cost him several more seconds. I think that gave me about a 12 second lead. At that point I felt confident that I could win if I did not make any stupid mistakes.

    I think my experience on this track helped tremendously. I have driven many laps on this circuit in the sports cars and can am cars. There is little, if any thing, that I can learn about this track. My car's setup worked well. I was very pleased with my tire temperatures. I did have one lap where the car's handling seemed horrible. I had 3 moments entering the infield where I almost lost control and I had another moment where I almost came to a stop to keep the car from spinning. It was interesting to seem how much the car's performance improved at the mid point of the race. You can see that in the history graph.

    The standings are close now. I doubt my chances are very good since Nurburgring is the only remaining track I like much and the Brabham is the only reason I might have an advantage there. It's going to be interesting to see how the season ends.

    Thanks for the fun gentlemen and thanks for letting me race with you.




    Herzlichen Glückwunsch, Lasse und Albrecht! Gut gemacht, meine Herren!

    Manchmal ist es besser, Glück zu haben als gut zu sein. Mein Glück begann furchtbar. Ich bekam ein Windows-Update, das zehn Minuten brauchte, um fertig zu werden. Dann habe ich nicht bemerkt, dass der Lüfter meines CPU-Kühlers nicht funktionierte. Der Computer schaltete sich nach einer Zeitrunde ab. Ich kehrte zum Server zurück und hätte beinahe das Qualifying fortgesetzt, aber dann fiel mir ein, dass ich nicht in die Box zurückkehren konnte. Ich verließ den Server und fuhr einen Qualifying-Stint, der in einer 1:46,87 endete, und absolvierte 3 Trainingsstarts. Zu diesem Zeitpunkt war ich bereit für ein Rennen, aber es sah nicht so aus, als würde ich im Rennergebnis viel erreichen. Obwohl Tims Qualifikationszeit immer noch bei 1:48,0* lag, dachte ich, dass ich ihn vielleicht noch abfangen könnte. Also dachte ich, P7 sei das Beste, was ich erreichen konnte. Da ich wusste, dass ich in der Lage sein würde, hohe 1:46er Zeiten zu fahren, wollte ich nicht zögern, jeden zu überholen, der sich nicht unter 1:46 qualifiziert hatte.

    Mit dem Start des Rennens änderte sich mein Glück drastisch. Ich erwischte einen guten Start, aber ich vermute, dass Albrecht und Ferdinand mich hätten überholen lassen können. Hans schien auch keinen guten Start zu haben, so dass ich ihn in der Kurve einholen konnte. Ich hoffe, dass ich es nicht war, der euch Probleme bereitet hat. Normalerweise würde ich nicht so schnell anfangen, Leute zu überholen. Es war erstaunlich, wie schnell ich an die Führenden herankam, und gleichzeitig war es traurig, so schnell so viel Abnutzung zu sehen.

    Lasse O. schaffte es wie ich, dem ganzen Gemetzel zu entgehen. Irgendwie konnte ich mich schnell vor ihn setzen. Der Brabham erwies sich auf der Ovalstrecke schnell als überlegen. Er sah beim Bremsen und im Infield viel besser aus als ich, aber im Oval konnte ich wieder eine Lücke aufreißen. Zu Beginn des Rennens habe ich mein Bestes gegeben, um innerhalb meiner Grenzen zu bleiben. Bei einem Unfall musste ich nicht so stark bremsen wie Lasse, und das brachte mir einen Vorsprung von 4 Sekunden. Das nahm etwas Druck von mir und erlaubte mir, vorsichtiger zu sein und kleine Fehler zu machen. Einige Runden später machte Lasse einen Fehler, der ihn einige weitere Sekunden kostete. Ich glaube, das brachte mir einen Vorsprung von etwa 12 Sekunden. Zu diesem Zeitpunkt war ich zuversichtlich, dass ich gewinnen konnte, wenn ich keine dummen Fehler machte.

    Ich denke, meine Erfahrung auf dieser Strecke hat mir sehr geholfen. Ich bin auf dieser Strecke schon viele Runden mit den Sportwagen und den Can-Am-Autos gefahren. Es gibt wenig, wenn überhaupt etwas, das ich über diese Strecke lernen kann. Die Abstimmung meines Autos hat gut funktioniert. Ich war sehr zufrieden mit meinen Reifentemperaturen. Ich hatte eine Runde, in der das Handling des Autos schrecklich schien. Bei der Einfahrt in das Infield hatte ich drei Momente, in denen ich fast die Kontrolle verloren hätte, und in einem anderen Moment kam ich fast zum Stehen, um das Auto vor dem Durchdrehen zu bewahren. Es war interessant zu sehen, wie sehr sich die Leistung des Autos in der Mitte des Rennens verbesserte. Das kann man in der Verlaufsgrafik sehen.

    In der Gesamtwertung ist es jetzt sehr eng. Ich bezweifle, dass meine Chancen sehr gut sind, denn der Nürburgring ist die einzige verbleibende Strecke, die ich sehr mag, und der Brabham ist der einzige Grund, warum ich dort einen Vorteil haben könnte. Es wird interessant sein zu sehen, wie die Saison endet.


    Danke für den Spaß, meine Herren, und danke, dass ich mit Ihnen fahren durfte.

  • Training - Rouen les EssartsDatum30.09.2023 17:11
    Foren-Beitrag von Gregory Taber im Thema Training - Rouen les Essarts

    Congratulations Tristan and Tim!

    It looks like the Coopers are too weak to challenge the Brabhams on this track. But things might change in one week.

    That was fun. My setup worked great. My tires worked great too. I've struggled with tire temperatures many times this season. I had no problem with my concentration. I could not ask myself to drive much better than I did.

    I thought I would miss this race. It is unfortunate I will miss next week's race.

    I like this track a lot. It was the third track I ever drove in GPL. It was the first track I ever drove all the 67 cars. I spent a lot time on this track when I first started driving GPL.

    The narrow track that the Brabham has works great at Rouen. It allows me to drive a much better line going up the hill after the hairpin. I rarely clip the curbs with it.

    Thanks for the fun gentlemen. I hope to be back within 3 weeks.




    Herzlichen Glückwunsch Tristan und Tim!

    Es sieht so aus, als seien die Coopers zu schwach, um die Brabhams auf dieser Strecke herauszufordern. Aber das kann sich in einer Woche ändern.

    Das hat Spaß gemacht. Mein Setup hat super funktioniert. Auch meine Reifen haben gut funktioniert. Ich habe in dieser Saison schon oft mit den Reifentemperaturen zu kämpfen gehabt. Ich hatte keine Probleme mit meiner Konzentration. Ich konnte von mir selbst nicht verlangen, viel besser zu fahren als ich es getan habe.

    Ich dachte, ich würde dieses Rennen verpassen. Es ist schade, dass ich das Rennen nächste Woche verpassen werde.

    Ich mag diese Strecke sehr. Es war die dritte Strecke, die ich in der GPL gefahren bin. Es war die erste Strecke, auf der ich alle 67 Autos gefahren bin. Ich habe viel Zeit auf dieser Strecke verbracht, als ich anfing, GPL zu fahren.

    Die schmale Strecke, die der Brabham hat, funktioniert in Rouen hervorragend. Sie erlaubt es mir, eine viel bessere Linie zu fahren, wenn ich den Hügel nach der Haarnadelkurve hinauffahre. Ich überfahre die Randsteine nur selten mit ihm.

    Vielen Dank für den Spaß, meine Herren. Ich hoffe, dass ich in 3 Wochen zurück bin.

    Übersetzt mit www.DeepL.com/Translator (kostenlose Version)

  • East london - Grand PrixDatum24.09.2023 16:54
    Foren-Beitrag von Gregory Taber im Thema East london - Grand Prix

    Congratulations Robert, Lasse, and Claudio! Great job Robert! You had a lot of cars behind you that are much easier to drive.

    I finished much better than I drove. I started decent and kept the leaders in sight for a while. I started making mistakes after Claudio fell back to me. He slowed me down for one lap. Then I tried to drive a little too fast resulting in a spin or off the track. By mid race I got distracted and couldn't concentrate for the rest of the race. I was really glad to see the checkered flag since the second half of the race was little more than a chore.

    I will be absent for 2-3 weeks. It's a shame I'm going to miss Rouen. I was hoping the next race was Bugatti or St. Jovite. I would much rather have missed East London, Indy, Bugatti, or St. Jovite instead of Rouen. :(

    Thanks for the fun gentlemen.



    Herzlichen Glückwunsch Robert, Lasse und Claudio! Gute Arbeit Robert! Du hattest eine Menge Autos hinter dir, die viel einfacher zu fahren sind.

    Ich bin viel besser ins Ziel gekommen als ich gefahren bin. Ich bin gut gestartet und hatte die Führenden eine Zeit lang im Blick. Ich fing an, Fehler zu machen, nachdem Claudio zu mir zurückgefallen war. Er bremste mich eine Runde lang aus. Dann versuchte ich, etwas zu schnell zu fahren, was zu einem Dreher führte oder mich von der Strecke abbrachte. Zur Rennmitte war ich dann abgelenkt und konnte mich für den Rest des Rennens nicht mehr konzentrieren. Ich war wirklich froh, als ich die Zielflagge sah, denn die zweite Hälfte des Rennens war nur noch eine lästige Pflicht.

    Ich werde für 2-3 Wochen ausfallen. Es ist eine Schande, dass ich Rouen verpassen werde. Ich hatte gehofft, das nächste Rennen sei Bugatti oder St. Jovite. Ich hätte viel lieber East London, Indy, Bugatti oder St. Jovite verpasst als Rouen.

    Vielen Dank für den Spaß, meine Herren.

  • Watkins Glen Int. '71 - Grand PrixDatum28.08.2023 15:27

    Congratulations Claudio, Tim, and Tristan! That was a good race!

    That was tough. I was better than my tires were. I fought over heating tires most of the race. My tires were good early in the race. I seemed to be doing better than the cars near me. Once my tires got hot my lap times suffered. Tim and Tristan let me in front of them, I don't know how many times. Every time they did it didn't take me long to over heat the tires. I was running such low tire pressure on the rear that late in the race when I was over heating the front tires, that one of my rear tires was yellow on the outside and light blue on the inside.

    I was doing somewhat well until late in the race. Tim and Tristan broke me over the course of the race. After one mistake, I lost my focus completely for a moment and drove past my braking point for the Loop. I hit the wall. I lost sight of the leaders after that. I would have been tougher and it would have been an easier race if I could have got my car setup better.

    Claudio, you drove great! It was good to see you be so consistent. Tristan and I helped you a little. We kept Tim busy so you might have got a little break from the pressure occasionally.

    Tim was good! I couldn't stay in front of him long. I would have preferred to trail him and Tristan but every time I was given the lead, I had no intention of letting them back in front of me. I was happy that I was able to keep Tim busy at times. That was fun and frustrating at the same time.

    Tristan did well too. I was as fast as him early in the race but he was too fast for me by the middle of the race. I was a little worried I might cause an accident because of my tire problems but some how I managed to keep my mistakes small when leading Tristan and Tim.

    Lasse, there would have been 5 of us near the front until I faltered late in the race. It's a shame you had such a bad day.

    That's hot Tim. It was probably 5+ C cooler at my house. Luckily, I don't live near Roswell (Pecos River Valley) or in the Rio Grande Valley. It was probably hotter in those places than your location in Austria. You need to move to a higher elevation. I live almost 2000 meters above sea level. The altitude and low humidity make it nicer in the summer than any where else I have lived.

    Thanks for racing gentlemen. I tried my best to learn to drive my laps consistently so anybody unfortunate enough to be behind me wouldn't get any surprises. That didn't work so well, but I'm happy as long as I don't cause an accident.

    Robert, I hope you return too. I miss you.

    I'm not looking forward to the next race. I don't like driving the 67s at Indy. I don't expect to do well. Maybe, I should go to the mountains and miss the practice race. But I should probably do chores and work on the house. If you don't see me Friday, you'll see me the next Friday.

    Take care guys and thanks for letting me join.





    Herzlichen Glückwunsch Claudio, Tim und Tristan! Das war ein gutes Rennen!

    Das war hart. Ich war besser, als meine Reifen waren. Die meiste Zeit des Rennens kämpfte ich mit überhitzenden Reifen. Zu Beginn des Rennens waren meine Reifen gut. Ich schien besser zu sein als die Autos neben mir. Sobald meine Reifen heiß wurden, litten meine Rundenzeiten. Tim und Tristan haben mich vor sich gelassen, ich weiß nicht, wie oft. Jedes Mal, wenn sie das taten, dauerte es nicht lange, bis ich die Reifen überhitzt hatte. Ich hatte so wenig Reifendruck auf dem Hinterrad, dass gegen Ende des Rennens, als ich die Vorderreifen überhitzte, einer meiner Hinterreifen außen gelb und innen hellblau war.

    Bis zum Ende des Rennens lief es einigermaßen gut für mich. Tim und Tristan haben mich im Laufe des Rennens gebrochen. Nach einem Fehler verlor ich für einen Moment völlig die Konzentration und fuhr über meinen Bremspunkt für die Schleife hinaus. Ich fuhr in die Mauer. Danach habe ich die Führenden aus den Augen verloren. Ich wäre stärker gewesen und es wäre ein einfacheres Rennen gewesen, wenn ich mein Auto besser hätte abstimmen können.

    Claudio, du bist toll gefahren! Es war gut zu sehen, dass du so konstant warst. Tristan und ich haben dir ein bisschen geholfen. Wir haben Tim beschäftigt, so dass du vielleicht ab und zu eine kleine Pause vom Druck bekommen hast.

    Tim war gut! Ich konnte mich nicht lange vor ihm halten. Ich wäre ihm und Tristan lieber gefolgt, aber jedes Mal, wenn ich die Führung übernahm, hatte ich nicht vor, sie wieder vor mir zu lassen. Ich war froh, dass ich Tim zeitweise auf Trab halten konnte. Das war lustig und frustrierend zugleich.

    Tristan hat sich auch gut geschlagen. Zu Beginn des Rennens war ich genauso schnell wie er, aber zur Mitte des Rennens war er zu schnell für mich. Ich war ein wenig besorgt, dass ich wegen meiner Reifenprobleme einen Unfall verursachen könnte, aber irgendwie habe ich es geschafft, meine Fehler klein zu halten, während ich Tristan und Tim anführte.

    Lasse, wir wären zu fünft an der Spitze gewesen, bis ich gegen Ende des Rennens gestrauchelt bin. Es ist schade, dass du so einen schlechten Tag hattest.

    Das ist heiß, Tim. Bei mir zu Hause war es wahrscheinlich 5+ C kühler. Zum Glück wohne ich nicht in der Nähe von Roswell (Pecos River Valley) oder im Rio Grande Valley. Dort war es wahrscheinlich noch heißer als bei Ihnen in Österreich. Sie müssen in eine höhere Lage ziehen. Ich wohne fast 2000 Meter über dem Meeresspiegel. Durch die Höhe und die niedrige Luftfeuchtigkeit ist es im Sommer angenehmer als überall sonst, wo ich gelebt habe.

    Danke für das Rennen, meine Herren. Ich habe mein Bestes gegeben, um zu lernen, meine Runden gleichmäßig zu fahren, damit jeder, der das Pech hat, hinter mir zu sein, keine Überraschungen erlebt. Das hat nicht so gut funktioniert, aber ich bin zufrieden, solange ich keinen Unfall verursache.

    Robert, ich hoffe, du kommst auch zurück. Ich vermisse dich.

    Ich freue mich nicht auf das nächste Rennen. Ich mag es nicht, die 67er in Indy zu fahren. Ich erwarte nicht, dass ich gut abschneide. Vielleicht sollte ich in die Berge fahren und das Trainingsrennen verpassen. Aber wahrscheinlich sollte ich auch Hausarbeiten erledigen. Wenn ihr mich am Freitag nicht seht, werdet ihr mich am nächsten Freitag sehen.

    Macht's gut, Leute, und danke, dass ich dabei sein durfte.

  • Monaco - Pro LongDatum16.08.2023 19:10
    Foren-Beitrag von Gregory Taber im Thema Monaco - Pro Long

    Congratulations Claudio and Sanjin! Good job gentlemen.

    I wish I could have qualified better. I might have got the lead like Lassë did. I struggled with low tire temperatures behind Claudio and Sanjin. At times, I wondered if I was driving the same setup as I did the previous week.

    I was lucky I didn´t finish 5th or lower. Lassë and Tim had me beat, and I got lucky Robert and Lassë O were absent. I hope they return soon.

    Thanks for the fun guys.


    ¨Wollen wir z.B. nächste Saison mal 10m ausprobieren?!¨

    I always like 20 meters that GPLBrasil would use. It reduced accidents on lap 1.

    Whenever I can not see the flagman, I look at the car furthest in front of me and start when I see their car move.




    Herzlichen Glückwunsch, Claudio und Sanjin! Gute Arbeit, meine Herren.

    Ich wünschte, ich hätte mich besser qualifizieren können. Ich hätte vielleicht die Führung übernehmen können, wie Lassë es getan hat. Hinter Claudio und Sanjin kämpfte ich mit niedrigen Reifentemperaturen. Manchmal habe ich mich gefragt, ob ich das gleiche Setup wie in der Vorwoche fahre.

    Ich hatte Glück, dass ich nicht auf Platz 5 oder schlechter gelandet bin. Lassë und Tim haben mich geschlagen, und ich hatte Glück, dass Robert und Lassë O. nicht dabei waren. Ich hoffe, sie kommen bald zurück.

    Danke für den Spaß, Jungs.


    ¨Wollen wir z.B. nächste Saison mal 10m ausprobieren?!¨

    Ich mag die 20 Meter, die GPLBrasil verwenden würde. Es reduziert Unfälle in Runde 1.

    Immer, wenn ich den Flaggenführer nicht sehen kann. Ich schaue auf das Auto, das am weitesten vor mir ist, und starte, wenn ich sehe, dass sich das Auto bewegt.

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  • Training - MonacoDatum05.08.2023 22:39
    Foren-Beitrag von Gregory Taber im Thema Training - Monaco

    Congrats Ferdi and Mario!

    Ferdinand, I apologize for wrecking you in practice. I would have been more cautious if it was not the practice race, I was not on a fast lap, and I was not on my last lap of fuel. It was terrible timing for me and bad luck for you.

    I might be getting faster with the Brabham. I started using different ramp angles at the beginning of the season and it seems to be working now. My fastest race lap is faster than any lap I have driven in any of the 67 F1s. My consistency was a little poor. I wish I could use more rear brake bias but I am stressing the rear tires much more than the front. Any more rear brake bias will likely overheat my rear tires.

    Thanks for the practice and fun gentlemen.


    Herzlichen Glückwunsch Ferdi und Mario!

    Ferdinand, ich entschuldige mich, dass ich dich im Training zu Schrott gefahren habe. Ich wäre vorsichtiger gewesen, wenn es nicht das Trainingsrennen gewesen wäre, ich war nicht auf einer schnellen Runde, und ich war nicht auf meiner letzten Runde mit Benzin. Das war ein schlechtes Timing für mich und Pech für dich.

    Vielleicht werde ich mit dem Brabham schneller. Ich habe zu Beginn der Saison angefangen, verschiedene Rampenwinkel zu verwenden, und das scheint jetzt zu funktionieren. Meine schnellste Rennrunde ist schneller als jede Runde, die ich in einem der 67 F1 gefahren bin. Meine Konstanz war ein wenig schlecht. Ich wünschte, ich könnte mehr Bremskraft auf die Hinterräder übertragen, aber ich beanspruche die Hinterreifen viel stärker als die Vorderreifen. Noch mehr Vorspannung an der Hinterradbremse würde meine Hinterreifen wahrscheinlich überhitzen.

    Danke für die Übung und den Spaß, meine Herren.

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  • Targa Florio - Grand PrixDatum29.07.2023 18:45
    Foren-Beitrag von Gregory Taber im Thema Targa Florio - Grand Prix

    Congratulations Mario, Ferdinand, and Fabian!

    Until the practice race, I never thought I might win at Targa Florio with Gentlemen´s League. This league was the only league I thought had more experience at Targa than I did. This year I started thinking I may have driven this track in GPL more than anybody, and I have probably driven it at race speeds more than Nino Vaccarella did. I have driven at least several laps every year since 2011. I´ve spent time every year since 2017 learning to drive 2 or 3 new cars here. And I have done a lot driving at Targa over the last month. I learned to drive the 1969 Brabham BT26, GT40 Mk2B, and the Brabham BT24.

    I admire the tenacity of the other finishers. This is only the second time I have finished and I had to stop at my pit stall to finish the first time. I tried to drive a little easy this time so I might finish. I did not worry much about my speed. I concentrated on driving the best line I could. I also thought I should not try to drive any faster than 34:10, thinking that might get me to the finish line. Being faster than 34:10 with little to no drama was very pleasing. I drove better than I thought I would or could drive.

    Winning my first race with Geli and now winning at Targa has made this a great season for me. I never expected I might do this with the Brabham. I think my odds would have been much better in the Ferrari.

    Thanks for the fun gentlemen.




    Herzlichen Glückwunsch Mario, Ferdinand und Fabian!

    Bis zum Trainingsrennen hätte ich nie gedacht, dass ich bei der Targa Florio mit der Gentlemen's League gewinnen könnte. Diese Liga war die einzige Liga, von der ich dachte, dass sie mehr Erfahrung mit der Targa hat als ich. In diesem Jahr begann ich zu denken, dass ich diese Strecke in der GPL vielleicht öfter gefahren bin als jeder andere, und ich bin sie wahrscheinlich öfter im Renntempo gefahren als Nino Vaccarella. Seit 2011 bin ich jedes Jahr mindestens einige Runden gefahren. Seit 2017 habe ich jedes Jahr Zeit damit verbracht, 2 oder 3 neue Autos hier fahren zu lernen. Und in den letzten Monaten bin ich viel bei der Targa gefahren. Ich habe gelernt, den 1969 Brabham BT26, den GT40 Mk2B und den Brabham BT24 zu fahren.

    Ich bewundere die Hartnäckigkeit der anderen Finisher. Es ist erst das zweite Mal, dass ich ins Ziel komme, und beim ersten Mal musste ich an meinem Boxenstopp anhalten, um ins Ziel zu kommen. Diesmal habe ich versucht, ein wenig ruhiger zu fahren, um vielleicht ins Ziel zu kommen. Ich habe mir keine großen Gedanken über meine Geschwindigkeit gemacht. Ich habe mich darauf konzentriert, die beste Linie zu fahren, die ich fahren konnte. Ich dachte auch, dass ich nicht versuchen sollte, schneller als 34:10 zu fahren, weil ich dachte, dass ich damit vielleicht ins Ziel komme. Schneller als 34:10 zu sein, und das mit wenig bis gar keinem Drama, war sehr erfreulich. Ich bin besser gefahren, als ich dachte, dass ich fahren würde oder könnte.

    Dass ich mein erstes Rennen mit Geli gewonnen habe und jetzt auch noch bei der Targa siege, hat diese Saison für mich zu einer großartigen gemacht. Ich hätte nie erwartet, dass ich das mit dem Brabham schaffen würde. Ich denke, meine Chancen wären im Ferrari viel besser gewesen.

    Danke für den Spaß, meine Herren.

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  • Training - Targa FlorioDatum23.07.2023 19:44
    Foren-Beitrag von Gregory Taber im Thema Training - Targa Florio

    I finally got a good lap out of a 1967 F1 car at Targa Florio. I thought the Brabham´s narrow width might help on this track.

    I tried to do the 3 laps since I don´t think I have ever completed 3 laps without stopping. I was less than 30 minutes from the checkered flag when I ripped the right front wheel off the car. It was an accident in a place I haven´t wrecked in a long time but it was similar to so many other accidents I have had here. I was faster through the two turns before the accident than I had been in practice or the two previous race laps. I was a little late braking for the third turn and running a little wide. I could not regain control of the car before I hit the end of a wall.

    I recently did 34:02 in a Ford GT40 MK2B. I thought the Brabham should go faster and I´m very pleased I was able to do it.

    Thanks for the fun gentlemen.



    Bei der Targa Florio konnte ich endlich eine gute Runde mit einem 1967er F1-Auto drehen. Ich dachte, die geringe Breite des Brabham könnte auf dieser Strecke hilfreich sein.

    Ich habe versucht, 3 Runden zu fahren, denn ich glaube nicht, dass ich jemals 3 Runden ohne Unterbrechung geschafft habe. Ich war weniger als 30 Minuten von der karierten Flagge entfernt, als ich das rechte Vorderrad vom Auto riss. Es war ein Unfall an einer Stelle, an der ich schon lange nicht mehr gestürzt bin, aber es war ähnlich wie bei so vielen anderen Unfällen, die ich hier hatte. Ich war in den beiden Kurven vor dem Unfall schneller als im Training oder in den beiden Runden vor dem Rennen. In der dritten Kurve habe ich etwas zu spät gebremst und bin ein wenig zu weit gefahren. Ich konnte die Kontrolle über das Auto nicht wiedererlangen, bevor ich in die Mauer einschlug.

    Kürzlich fuhr ich 34:02 in einem Ford GT40 MK2B. Ich dachte, der Brabham sollte schneller sein, und ich bin sehr froh, dass ich es geschafft habe.

    Vielen Dank für den Spaß, meine Herren.

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  • Adelaide - Grand PrixDatum01.07.2023 18:25
    Foren-Beitrag von Gregory Taber im Thema Adelaide - Grand Prix

    Congratulations Lassë and Robert!

    I was not looking forward to this race. I´m not very fond on this track but I was glad to drive it, since it has been a long time since I drove it. What little plan I had worked well. My plan was drove slow enough to stay on the track so I would likely see the flag.

    I only got a few laps of practice. I drove 5 or 6 laps on my other computer trying to get GPL working well in Linux. That was enough time to copy my 2015 Ferrari setup and adjust it for the Brabham.

    Like Robert said, ¨what a crazy race¨. My connection turned to crap soon after the race started. The Latency and Quality bars were as high as they could go. I´m shocked I wasn´t disconnected. That had terrible effect on my concentration. It took me several laps to focus well again. With such a terrible connection I didn´t want any other cars within 2-3 seconds of me. It was nice of Robert, Tim, and Sanjin to ¨wait¨ for me but with all the warping I didn´t want them near me. I tried not to waste any time letting Tim and Sanjin in front of me. It was very distracting with their cars warping so much in front of me. I imagine the sight of my car was distracting to them. Near the midpoint of the race I started worrying about how careful I´d need to be when the leaders started lapping me.

    Shortly after the midpoint of the race, my connection returned to normal. I had to very careful soon after that to keep from trying to drive too fast. I was very happy that in the second half of the race the leaders weren´t able to increase their lead over me much. I did have to save some fuel in the second half of the race. The setup menu said I had enough fuel for 63 laps but I started losing power when I passed Ferdi on the last lap.

    Thanks for the fun guys. I appreciate it.

  • Silverstone - Pro LongDatum21.05.2023 19:21
    Foren-Beitrag von Gregory Taber im Thema Silverstone - Pro Long

    Robert, I hope you´re feeling better soon. I found it amusing that whenever I would gain on you. You would make it up on the next lap. If I could have qualified better, I might have been able to slipstream off your car like I did Hans and Tim. I did more slipstreaming than I ever expected I would. I was not in any hurry to pass Hans or Tim but I was ready to take the lead in front of them at any time I could easily pass them.

    I´m glad you had a good gap on me Rob. I´m not interested in adding any pressure when you are not feeling well.

  • Silverstone - Pro LongDatum21.05.2023 19:07
    Foren-Beitrag von Gregory Taber im Thema Silverstone - Pro Long

    Congrats Rainer and Robert!

    That was a good race! I kept Hans, Tim, and Lassë busy most of the race. I was pleased I did what I can do well at Silverstone. I was consistent and stayed on the track. I don´t think I am very fast here but I used my car advantage to good effect.

    I was lucky Tim and Lassë didn´t beat me. With 15 laps to go, I realized I was going to run my tank dry if I didn´t save a lot of fuel. My engine started losing power exiting Stowe on the last lap. I wish I had added another gallon of fuel so I would not have had to drive slower the last 10+ laps. I might have improved my fastest lap. My qualifying time was a 0.2 second improvement on my fastest lap.

    Thanks for the fun gentlemen! I appreciate you letting me race with you.

  • Schottenring - Pro LongDatum23.04.2023 20:36
    Foren-Beitrag von Gregory Taber im Thema Schottenring - Pro Long

    Congratulations Claudio and Sanjin! It´s a shame you couldn´t enjoy your victory Claudio. I hope the best for you and your father.

    I was not in a hurry this time. I hoped to keep the car on the track.

    That was weird race. I had a surprise engine failure early in qualifying, but it didn´t matter much. One more lap in qualifying might have moved me in front of Claudio. Claudio may have enjoyed driving more if he let me pass him early. It was a shame to see him damage his car so soon. I was glad to have the leaders in sight for a while. Then I get to see almost of the attrition. You guys did great ¨trying¨ to let me win. I still couldn´t do it. I wonder if my tires were over inflating. I struggled a lot with the car´s handling the last lap I ran. This race frustrated me. The wrecks in the other races did not annoy me.

    Thanks for the fun gentlemen.

  • Thanks for the information guys.

    Sanjin, I rarely use any throttle when braking or entering the turns.

    Robert, that´s interesting. I used 2nd gear for the Lesmos and Parabolica. One day I´ll have to see if I can learn to use 3rd gear. I was able to see my fuel use increase as I got faster at Nurburgring so I often assume a faster driver is using more fuel.

    Once again, congrats Rainer! It´s a shame you ran out of fuel since you appeared to have a chance to beat Lassë. I may have got in front of you. It looked like my engine might not have quit until I got to the finish line, but it was likely I would start losing power some time on the last lap.

    Uli, I copied my newest Monza setup but used the gearing from my 2015 Monza10k setup.

    Thanks for the fun gentlemen.

  • Congrats Robert, Sanjin, and Lassë!

    That was a good race, except my internet connection was lost. It was off for hours.

    I was interested in seeing the end of the race. I loaded the maximum amount of fuel. I was going to finish but I may have coasted across the line without power. Did Rainer and Uli run out of fuel? I have no idea how Robert and Sanjin can go so fast and not run out of fuel. I started shifting earlier with 5 or 6 laps remaining. Rainer kept me from ever saving fuel until late in the race.

    I´d have liked to see my consistency numbers without the contact with Claudio. They would have been very good. I worked my way back into Lassë´s slipstream. I usually compare more favorably to the faster drivers for the first 2-3 laps on a race. Once I was behind Rainer again, my early advantage was gone. I could rarely gain more than a few hundredths of a second on Rainer. We were very closely matched. He did a great job of getting close to Lassë.

    Thanks for the fun gentlemen.

  • Bottomless Lakes V2 - Pro LongDatum25.03.2023 21:25

    Congrats Lassë, Tim, and Lassë! Nice work gentlemen! That was excellent job by Lassë O to stay close to Tim and put himself into position to win the race. Lassë A´s lap times are very impressive.

    I apologize Claudio. I was not sure what to do or where to go. I did not want to let Sanjin in front of me. I worried I might never be able to pass the Honda. I wanted to leave you more space Claudio. I did manage to make the contact light preventing a catastrophic crash.

    It would have been nice to see Robert and Mario race. I hope you feel better soon Robert.

    Stay out of that lake in the last turn! I could have stopped but I didn´t. :( As Robert had said before ¨Win or bin it¨. I am a little mad at myself but I am having a lot fun trying to learn how to drive the Brabham as fast as I possibly can. I was on a good lap. I had my ideal lap at 3:12.4* with two fast sectors before I wrecked.

    Here are some pictures of the area if you are interested. https://postimg.cc/gallery/3G7hZpg
    Some of them are just the horizon from 0 degrees to 315 degrees in 45 degree increments. I live 185 miles (298 km) from Bottomless Lakes by road. It is about 136 (220 km) miles in a straight line. The one mountain you can see in the pictures is Capitan Peak about 60 miles (100 km) away. The previous Friday I was trying to get to the top of those mountains. My car could only make it to the top of Capitan Gap. I need an old Group B Audi Quattro for the Forest Service roads. :) If I lived near Roswell I´d have to go out there in the middle of the night and run a fast lap.


    Capitan Gap: https://imgbox.com/ObiuceS1

    Thanks for the fun guys.

  • Spa '67 - Grand PrixDatum11.03.2023 22:08
    Foren-Beitrag von Gregory Taber im Thema Spa '67 - Grand Prix

    Congratulations Robert! Nice return.

    I drove like Lassë A was trying to catch me the entire time. I wish I hadn´t been determined to break 3:20 before the race ended.

    Since I didn´t qualify great, I was ready to pass anybody I could as quickly as I could. Robert checked my reflexes on the start and immediately allowed me to pass him. I tried to pass Lassë A quickly but Claudio´s slipstream prevented that.

    Even though I tried to drive fast I was a little cautious at Les Combes and Holowell-Stavelot. Holowell-Stavelot killed me at least a few times with the Brabham and 69Xs. I only had problems at the Kink once. The car turned right better than I expected and I hit the guard rail on the right. That bounced me off the left side of the track. I was hoping I would get lucky and not hit anything solid behind the houses. I had no such luck.

    Thanks for the fun guys. I appreciate it.

  • Boreham Airfield - Pro LongDatum25.02.2023 01:33
    Foren-Beitrag von Gregory Taber im Thema Boreham Airfield - Pro Long

    Congratulations Claudio! Bravo! Those are some impressive times for the top 4 qualifiers.

    I wanted to spend some time with my amigo so I missed qualifying. I might miss a few practice races and points races through the season.

    I knew it would take me at least 15-20 minutes to run some consistent and decent laps. I didn´t lose much by not qualifying. I was unlikely to go faster than the previous week. I´m glad Ferdinand didn´t do anything stupid and ruin his race because I was behind him.

    I damaged my engine brushing the hay bales on the right side of the start-finish straight. It´s a shame such a minor mistake hurt my car so much. I wasn´t going to drive any more with a top speed of 200 kph.

    That´s tough luck for both of the Lassës. It´s good see Tim get a nice result from what appears to be a good steady drive. Claudio was fast but his inconsistency could have easily kept him from winning.

    Thanks for letting me join the race.

  • Solitude - Grand PrixDatum11.02.2023 16:44
    Foren-Beitrag von Gregory Taber im Thema Solitude - Grand Prix

    Congratulations Mario and Lassë!

    I was very lucky: lucky to have a good car advantage, lucky to not lose a wheel or two on lap 8, and lucky that Lassë´s engine failed on the last lap. I´m very surprised to win. I didn´t deserve it.

    I´m very pleased with my qualifying time. My fastest lap prior to the practice race was 3:28.14, but I do remember several years ago thinking that once I learn to drive a good lap in the Ferrari I should lower my lap times 2-3 seconds.

    I see in the mechanical report that I had suspension damage from my accident. I could not feel it after a few turns, but it was obvious my engine had lost some power. The car was easier to drive after the accident. The car no longer wanted to spin easily and I didn´t have to be as careful with the throttle.

    I appreciate you guys letting me learn to drive the Brabham better. I still have work to do. Two accidents at Solitude and one in the practice race at Laguna Seca show my lack of experience in the Brabham. I don´t think the Ferrari would have surprised me like the Brabham has. I hope you don´t make me drive the BRM next season. That won´t be fun, but I will be ready to get my butt kicked in the Honda.

    Thanks for the fun gentlemen.

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Schönwetter-Fahrer
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