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Dieses Thema hat 21 Antworten
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 GPL Gentlemen's League
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Hans Marfan Offline

Renn-Legende


Beiträge: 2.186

01.01.2021 19:03
Les Mans Sarthe at Night - Heringsrennen 2021 Antworten

Server @: VROC

Alternative IP: 79.201.133.224

Start: 20:00 Uhr / 8:00 p.m. CET

Loepi Offline

Renn-Legende


Beiträge: 1.454

01.01.2021 19:37
#2 RE: Les Mans Sarthe at Night - Heringsrennen 2021 Antworten

Ach, Du machst das heute...

Hans Marfan Offline

Renn-Legende


Beiträge: 2.186

01.01.2021 19:53
#3 RE: Les Mans Sarthe at Night - Heringsrennen 2021 Antworten

Ähhh...hatte ich letztes auch, oder? :)

Loepi Offline

Renn-Legende


Beiträge: 1.454

01.01.2021 19:53
#4 RE: Les Mans Sarthe at Night - Heringsrennen 2021 Antworten

Hab Dir eben noch was zum Vergleich geschickt. Dürfte aber auch ohne passen, soweit ich weiß.

Loepi Offline

Renn-Legende


Beiträge: 1.454

01.01.2021 19:55
#5 RE: Les Mans Sarthe at Night - Heringsrennen 2021 Antworten

Zitat von Hans Marfan im Beitrag #3
Ähhh...hatte ich letztes auch, oder? :)


Aufgrund der Namensgestaltung des replays: ja.

Ferdi Offline

Racing-Guru


Beiträge: 5.405

01.01.2021 22:27
#6 RE: Les Mans Sarthe at Night - Heringsrennen 2021 Antworten



Race-Report hier

Ein gutes neues Jahr - Happy new year - een gelukkig nieuw jaar - felice anno nuovo - une bonne année - un feliz año nuevo - счастливого нового года!

Gruß Ferdi

Robert Fleurke Offline

Renn-Genie


Beiträge: 571

01.01.2021 23:01
#7 RE: Les Mans Sarthe at Night - Heringsrennen 2021 Antworten

Die Quali lief gut, aber ich hatte auf eine hohe 17 gehofft.

Hatte einen hohen 1. Gang, aber der Start war solide genug, um die Führung zu halten. Lasse saß mir allerdings schon im Nacken. Aber auf der Mulsanne Straight überholten wir uns ein paar Mal, bevor Lasse mich schließlich in der Mulsanne Hairpin überholte.

Danach hatte ich Mühe, Lasse dicht zu folgen, kam aber nach 5 Runden näher heran. In Runde 6 verlor Lasse in Arnage das Heck, und ich ging vorbei. Von da an wuchs der Abstand auf 3-4s, aber in der letzten Runde schnappte sich Lasse die schnellste Runde.

Herzlichen Glückwunsch an Lasse und Sanjin, und an alle Finisher! Frohes neues Jahr!

Übersetzt mit www.DeepL.com/Translator (kostenlose Version)

=================================================================================================

Quali went OK, but hoped for a high 17.

Had a tall 1st gear, but the start was solid enough to hold on to the lead. Lasse was already breathing in my neck though. But on Mulsanne Straight we passed eachother a few times before Lasse passed me ultimately in Mulsanne Hairpin.

Then had trouble to follow Lasse close, but after 5 laps came closer. On Lap 6 Lasse lost the rear at Arnage, and I went by. From then on the gap grew to 3-4s, but Lasse nicked fastest lap in the last lap.

Well done Lasse and Sanjin, and finishers! Happy New Year!

Cruo Offline

Renn-Genie


Beiträge: 512

02.01.2021 09:29
#8 RE: Les Mans Sarthe at Night - Heringsrennen 2021 Antworten

Great result. 3rd. Nice

Quali was not so good. Had good run on last attempt but i spun exiting.


Race was fun. Start was ok and me and Uli did change few spots. Tim ,Claudio also was so close.
Was fun.

Later in race i was under constant pressure from Tim.
I was shure that Tim will pass me. But i manage to hold it to end.

Same problems at rear on exiting sharp turns. No grip.
But that made race intresting.

Wd Robert , Lasse for alien stile racing.

Thanks to Tim for nice racing.

Wd all .

__________________________________________________
Sanjin Haler

tim Offline

Renn-Genie


Beiträge: 558

02.01.2021 10:04
#9 RE: Les Mans Sarthe at Night - Heringsrennen 2021 Antworten

In Quali I learned from watching Robert and the others that a Brabham has to be driven different then I always did -with much higher revs..

Had a great racestart and could have passed Sanjin and Uli relatively easy but got stucked between them and had to lift. So I focused not to throw it away and cooled down myself in the first corners.
As race developed I could overtake Uli at the SF-line but reaching Sanjin was impossible for me. He drove a great race, made nearly no mistake and always was a little faster then me. Maybe my gear-setting was not the best as my 2nd and 5th gear set to long. I wonder if the fast guys in front have pumped up their reartyres?

Great performance Robert and Lasse!
WD finishers!

Ferdi Offline

Racing-Guru


Beiträge: 5.405

02.01.2021 11:50
#10 RE: Les Mans Sarthe at Night - Heringsrennen 2021 Antworten

Zitat von tim im Beitrag #9
I wonder if the fast guys in front have pumped up their reartyres?


Not only the fast guys.

Gruß Ferdi

Cruo Offline

Renn-Genie


Beiträge: 512

02.01.2021 12:01
#11 RE: Les Mans Sarthe at Night - Heringsrennen 2021 Antworten

21psi(145kPa) all around. uh no rear was 20psi(138kPa) , was afraid of to much pressure after to much heat-

I like low revs and thats why i like Braby most. it my best car.

I saw in rpy that Tim Have short 5th- but on top speed i didnt notice any diffrences , Uli had bad top speed. Lasse, Tim , Me, Claudio was on same top speed. dont know for revs.

I hate high revs. Thats why BRM really suck life from me.

Others? pressures?

__________________________________________________
Sanjin Haler

Claudio Callipo Offline

Renn-Legende


Beiträge: 2.546

02.01.2021 13:43
#12 RE: Les Mans Sarthe at Night - Heringsrennen 2021 Antworten

Ich hatte 148 vorne und 145 hinten.

Mein Rennen wurde so dumm beendet. In Runde 5 auf der Hunaudieres Gerade kurz nicht aufgepasst (Augen geschlossen) und links auf die Wiese gegen eine Laterne. Bescheuert!

Robert hatte ein intressantes Setup. Die Gänge waren sehr lang eingestellt. Auf Start/Ziel fuhr er nur im 4.! Und auf der Hunaudieres Gerade kam der 5. erst bei 305 km/h!
Und dann schreibt er, dass der 1. Gang zu lang war. Wie? Der 1. Gang ist im Brabham immer zu kurz!
Hat er ein besonderes Setup gehabt?

Trotzdem Gratulation an Lasse und Robert. Das sind die wahren Aliens!
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I had 148 in the front and 145 in the back.

My race ended so stupidly. On lap 5 on the Hunaudieres straight I wasn't paying attention (eyes closed) and hit a lamppost on the left in the meadow. Stupid!

Robert had an interesting setup. The gears were set very long. On the start/finish line he only drove in 4th gear! And on the Hunaudieres straight, the 5th gear only came at 305 km/h!
And then he writes that 1st gear was too long. How? First gear is always too short in the Brabham!
Did he have a special setup?

Anyway, congratulations to Lasse and Robert. They are the real aliens!

Mit sportlichem Gruss
Claudio
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Vernünftige Autos werden vom Antrieb geschoben, nicht gezogen !!! (Walter Röhrl)

Robert Fleurke Offline

Renn-Genie


Beiträge: 571

02.01.2021 17:13
#13 RE: Les Mans Sarthe at Night - Heringsrennen 2021 Antworten

I make my setups in GPL Setup Manager, for finetuning. Then you can have other differential gearing/ratio's. I did use 14/32 (original set is 7/31 up to 10/31). That way I could set a very tall 1st gear (6.00). 5th gear was an overdrive with 2.98 final gear ratio. Also towards Indianapolis I did stay in 4th gear.

The Repco engine has wide powerband and a lot of torque in the low revs. But at fast tracks you need top end horsepower. Because of the engine characteristic you can get away with shortshifitng, but also using the higher revs.

My tirepressures were 155kPA left front, 159kPa right front, 148kPa left rear and 152kPa right rear.

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Ich mache meine Setups im GPL Setup Manager, für das Finetuning. Dann können Sie andere Differentialgetriebe/Übersetzungen haben. Ich habe 14/32 verwendet (Original-Set ist 7/31 bis 10/31). So konnte ich einen sehr hohen 1. Gang einstellen (6,00). Der 5. Gang war ein Overdrive mit 2,98 Endübersetzung. Auch gegen Indianapolis bin ich im 4. Gang geblieben.

Der Repco-Motor hat ein breites Leistungsband und viel Drehmoment in den unteren Drehzahlen. Aber auf schnellen Strecken braucht man Leistung am oberen Ende. Aufgrund der Motorcharakteristik kann man mit kurzen Drehzahlen auskommen, aber auch die höheren Drehzahlen nutzen.

Meine Reifendrücke waren 155kPA vorne links, 159 kPa vorne rechts, 148 kPa links hinten und 152 kPa rechts hinten.

Übersetzt mit www.DeepL.com/Translator (kostenlose Version)

Cruo Offline

Renn-Genie


Beiträge: 512

02.01.2021 18:01
#14 RE: Les Mans Sarthe at Night - Heringsrennen 2021 Antworten

wow. thats is a lot of pressure. thank you but i like more grip. ;)

__________________________________________________
Sanjin Haler

Uli Hofmann Offline

Testfahrer

Beiträge: 81

02.01.2021 18:07
#15 RE: Les Mans Sarthe at Night - Heringsrennen 2021 Antworten

Gratulation ans Podium und vielen Dank an die Orga!
Es war schön festzustellen, dass ich nach all den Mod Jahren im 67ern Original, der GPL Krone, noch mithalten kann.
Leider war ich vor allem auf der Geraden mit meinem niedrigen Reifendruck deutlich zu langsam. Zum Glück war Mario dort noch langsamer als ich, sonst hätte er mich nach meinem Ausflug ins Grüne, den ich vor der Indy hatte, auch noch überholt.
Alles in allem war das Rennen sehr entspannend. Das liegt hier in LeMans an den 67ern und ihrem minimalistischen Windschatten ;)
Im Gegensatz dazu macht LeMans besonders im 67SCx oder 69xF1 Mod deutlich mehr Spaß, da kann man dann die Konkurrenz nicht so leicht abschütteln und bis zur letzten Runde dicht an dicht kämpfen.
Noch eine Frage: Mein BT24 Cockpit pixelt ganz im Gegensatz zu all den anderen Cockpits. Wo bekomme ih ein neues Hochauflösendes her?
Ich versuche, wenn nichts dazwischen kommt in Rouen wieder bei euch zu starten. Freue mich darauf

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Congratulations to the podium and many thanks to the organisers!
It was nice to see that I can still keep up after all these mod years in the original 67, the GPL Krone.
Unfortunately, I was clearly too slow, especially on the straights with my low tyre pressure. Luckily Mario was even slower than me there, otherwise he would have overtaken me too after my excursion into the green that I had before the Indy.
All in all, the race was very relaxing. Here in LeMans, that's because of the 67s and their minimalist slipstream ;)
In contrast, LeMans is much more fun, especially in the 67SCx or 69xF1 mod, because you can't shake off the competition so easily and fight closely until the last lap.
Another question: My BT24 cockpit is pixelated in contrast to all the other cockpits. Where can I get a new high-resolution one?
I'll try to start with you again in Rouen, if nothing comes up. Looking forward to it


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