Don't be surprised you didn't get the points. As soon as you have driven 3 races with us, you will get the points retroactively!
Mit sportlichem Gruss Claudio ----------------------------------------------------- Vernünftige Autos werden vom Antrieb geschoben, nicht gezogen !!! (Walter Röhrl)
Irgendwen habe ich nach dem Schlamassel zu Anfang beim wiederanfahren rausgekegelt, muss noch das Replay anschauen, tut mir jedenfalls sehr Leid. Ich hatte noch auf restart gehofft, weil vor mir nur Autos herumflogen, bin dann aber letztlich losgefahren. Also großes Sorry an den Betreffenden, dem ich das Rennen durch mein Unvermögen beim Anfahren geschlachtet habe.
Zitat von Ferdi im Beitrag #5Ich hatte noch auf restart gehofft...
Gab's keinen Grund für, hat nur mich erwischt Ich bin allerdings den Manövern von Yannick und Tim zum Opfer gefallen, keine Ahnung, wer da was verursacht hat.
Irgendwen habe ich nach dem Schlamassel zu Anfang beim wiederanfahren rausgekegelt, muss noch das Replay anschauen, tut mir jedenfalls sehr Leid. Ich hatte noch auf restart gehofft, weil vor mir nur Autos herumflogen, bin dann aber letztlich losgefahren. Also großes Sorry an den Betreffenden, dem ich das Rennen durch mein Unvermögen beim Anfahren geschlachtet habe.
Das war Axel.
Nachdem er auf mich aufgefahren war, konnte er langsam weiterfahren, bis du kamst.
Ich konnte mich nach dem Crash gut raushalten und wollte gerade beschleunigen als Axel mich umdrehte.
Mit sportlichem Gruss Claudio ----------------------------------------------------- Vernünftige Autos werden vom Antrieb geschoben, nicht gezogen !!! (Walter Röhrl)
I had a good getaway off the line and got already past Tim's Brabham next to me. But after him there was no space to go somewhere so I stayed on line on the left side of the track. Suddenly I feel contact and my front right was gone.
I wouldn't know what I could have done about this. I saw the replay, to me it looks like Tim made a move to the left while I was already there. Mildly put, that was not clever.
In der Qualifikation hatte ich keinen Windschatten, also musste ich mich mit P5 zufrieden geben.
Ich konnte nach dem Start 2 Positionen gutmachen, aber Willi war das ganze Rennen nahe daran. Aber ich musste etwas Spritt sparen, um sicher zu sein. Ich machte 5 Runden vor Schluss einen Fehler und blieb 2 Runden hinter Willi, bevor ich ihn überholte. In der letzten Runde kam Willi längsseits und überholte mich in Dorp, aber ich konnte ihn noch vor dem Ziel auf Platz 3 überholen.
Gut gemacht Pedro für den Sieg und Lasse für P2. Vielen Dank an alle für das Rennen, ein bisschen Herzschmerz nach dem Start, wie es scheint.
I didn't have any slipstream in quali, so hat to settle for P5.
Was able to pick up 2 positions after the start but Willi stayed on my tail whole race. But I had to save some fuel to be safe. I made a mistake with 5 laps to go, and stayed 2 laps behind Willi, before I passed him. In the last lap, Willi came alongside and passed me in Dorp, but I could pass him back before the finish taking 3rd place.
Well done Pedro for the win and Lasse for P2. Thanks all for the race, some heartbreak after the start it seems.
Congratulations Lasse and Robert for the podium and all who finished the race Feel sorry for the drivers who were involved in the starting accident, what a pity!
I made a good start and the Eagle could outpass Lasse's Honda. Slowly I pulled away from him and that was it. After 10 laps I changed to 5e (over)gear to lower the engine temperature and made it to the finish. To finish first here has nothing to do with being a good driver but more about having the right car. Great respect for you guys!
Thanks to the drivers for easy passing while being lapped.
I have just reread the rules again. During qualifying I stopped at the track and made a Esc+Enter and left the pits later on. I understand now that this is not allowed, I apologize for that and it will not happen again!
Thanks for the pleasant evening :)
And thanks Claudio for explaining the point system.
Im Cooper ist das nicht gerade eine spannende Strecke. Willi zeigte aber, was mit dem richtigen Windschatten möglich ist. Am Start war ich leider hinter dem Unfall, konnte aber rechtzeitig verzögern und es wäre nicht so schlimm gewesen. Leider hatte es Axel zu spät gesehen und schoss mich ab. Ich musste viel rangieren um wieder Fahrt aufzunehmen. Da war der Zug abgefahren. Bis auf 2-3 Windschatten die bekommen konnte, war es ein langweiliges Rennen. mehr als P7 war nicht drin.
At the Cooper, it's not exactly an exciting track. But Willi showed what is possible with the right slipstream. At the start I was unfortunately behind the accident, but I could delay in time and it wouldn't have been so bad. Unfortunately Axel saw it too late and shot me down. I had to manoeuvre a lot to get back on track. Then the train had left the track. Except for 2-3 slipstreams, it was a boring race. More than P7 was not possible.
Let's hope for Brno that it will be more exciting.
Pedro: Yes, at the main races it is not allowed to stop on the track and restart from the pits. At the practice races it is possible. We hope to see you more often with us. To have a good balance and exciting races we always choose the cars according to the speed of the drivers. And we drive the car the whole season.
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Zitat von Claudio Callipo im Beitrag #14 To have a good balance and exciting races we always choose the cars according to the speed of the drivers. And we drive the car the whole season.
Okay I get it, thanks for explaining.
I was looking at "Auto Wahl 2020 - Car choice 2020" in the forum and see some teams have cars vacant What car would you recommend for me: Brabham, Ferrari or Cooper?