Yeah!, Brabham has it -what a strong car! Its a pleasure to drive compared to the Honda. Real bad luck for Mario as his OS crashed during taking the lead -it would have made it interesting if not happening. Afterwards, in lap 3, Yannick came close but sadly also got problems -I think he missed his brakepoint a bit. That put me in front with a savety-distance to Lasse around 300m until raceend. I could keep that, made no mistake and voila!
A great track, a great and full grid -a great league! Whatched the replay and saw the amazing Ferdi/Dag-fight!!
Gratulations to all finishers! See you at Schottenring-practise!
Zitat von Robert Fleurke im Beitrag #9Also blew engine (piston) early race, unexpectedly.
Looks like BRM invested too much into drivers and too less into the equipment... Two cars with blown engine...
Zitat von Robert Fleurke im Beitrag #9Quali was good but only second row
AND only a two hundredth´s WR, that´s so disappointing!
Zitat von Robert Fleurke im Beitrag #9Looked like Tim and Yannick were too fast.
Let´s look again into that after some races where Tim and Yannick came under pressure from Willi and you... i think they both will have to work hard on their consistency.
Zitat von Dag_J im Beitrag #8I reversed myself to a DQ and started (almost) at the very back. Hope this is ok for this race , I have a baseline setup now so next round should be more like normal.
If you didn´t disturb anyone i don´t see a problem. We had another exception everybody knows who was taking part of our TS-channel...
Zitat von Hans Marfan im Beitrag #18Herrschaften, ein 18er Grid war aber schon was feines, bitte alle wiederkommen ! Folks, cool to have a nearly full grid, hope to see you all again!!!
I think we should discuss what do if we become 20 or + starters!.. For example: - spliting the grid? - adapting point-system for those rare cases? - Who helps me getting that grid-tool work?
Zitat von Albrecht im Beitrag #13[quote] Volles Grid, 18 Fahrer am Start!!! Ich kann mich nicht erinnern, das wir das schon einmal hatten.
Nahe dran: In Sebring ´67 in 2016. Da hatten wir 17 Starter!
Auch ich bin Begeistert vom Zuspruch. Nach 22 Jahren noch so einen Spass zu haben! Danke Euch allen!
Das Rennen war der Hammer. Auf P6 ging es los und gleich in Runde 4 der Super Gau. In der rechts nach der Sprungkuppe verliere ich das Auto und ab in die Bottanik. Zig mal überschlagen in alle Richtungen und trotzdem auf die Räder gekommen! Karre lief noch und nur 1 (!) Platz an Kelvin verloren. Nach 1-2 Runden merkte ich dass der Wagen noch normal zu fahren war und versuchte Kelvin einzuholen um Druck zu machen. Gleichzeitig kam Uwe wieder von hinten an, nach seinem Ausrutscher und machte Druck auf mich. nach seinem Ausfall konnte ich mich wieder auf Kelvin konzentrieren und kam wieder näher
Beim Anbremsen der Spitzkehre konnte ich mich dann innen vorbeidrücken und war auf P3!
Diesen konnt ich dann bis ins Ziel heimfahren. Podium in Rennen 1!
Hätte ich nie gedacht, nach dem Ausrutscher am Anfang.
Grats Tim zum Sieg und Lasse für P2. Und allen Ankommern.
Der Rundenlange Kampf von Ferdi und Dag ist übrigens sehenswert.
Mit sportlichem Gruss Claudio ----------------------------------------------------- Vernünftige Autos werden vom Antrieb geschoben, nicht gezogen !!! (Walter Röhrl)
Gruss Axel -------------------------------------------------------------- arm, wer keine Sterne sieht, ohne den Schlag ins Gesicht. Stanislaus Jercy Lec
Würde ich gerne machen, aber ich schnalls nicht, wie man sich registriert?
Mit sportlichem Gruss Claudio ----------------------------------------------------- Vernünftige Autos werden vom Antrieb geschoben, nicht gezogen !!! (Walter Röhrl)
Zitat von Claudio Callipo im Beitrag #23Würde ich gerne machen, aber ich schnalls nicht, wie man sich registriert?
Das Problem hatte ich bis eben auch... Dann hab ich´s mit einem Silberpfeil probiert, das hat geklappt. Das nächste Mal versuche ich bei einem Ferrari das Land und die Farbe richtig zu raten... Hoffe das klappt ebenso...
Das mit der Auswahl hab ich gecheckt. Aber wenn ich auf Race Comments klicke, kommt das hier: You must Pit In to see forum topics Und dort steht dann Name und Passwort eingeben ???
Mit sportlichem Gruss Claudio ----------------------------------------------------- Vernünftige Autos werden vom Antrieb geschoben, nicht gezogen !!! (Walter Röhrl)
Ich bin bei Weekly registriert, deshalb sehe ich die "Anmeldung" nicht..
Wer sich anmelden will schreibe doch eine e-mail an Jani: groundhog@freeleo.hu
Gruss Axel -------------------------------------------------------------- arm, wer keine Sterne sieht, ohne den Schlag ins Gesicht. Stanislaus Jercy Lec
Ach, schade... Ein Rennen mit so einer Ausfallquote ist doch genau das, worauf ein Fahrer von meinem Kaliber lauert und dann schlingert der Wagen so komisch von der Strecke und dann klassisches Aus im Zaun von T2...
Ich wurde irgendwie nie grün mit dem Setup; zuviele Defizite. Vor allem die Hinterachse machte mir zu schaffen. Und halbwegs warmgefahren fühlte ich mich auch erst kurz vor dem Aus. Naja, nächstes mal vielleicht....
If I can believe the server replay, I don't spot anything in particular that I would dubt a "breaker" but I can make out several things that have the potential to ruin the gearbox/engine (including the moments shortly before the blower). I would think it was a sum of several little moments that added up to the breakdown - I think particularly from the start up to T2. Better luck next time..
Zitat von Robert Fleurke im Beitrag #9Looked like Tim and Yannick were too fast.
Let´s look again into that after some races where Tim and Yannick came under pressure from Willi and you... i think they both will have to work hard on their consistency.
What I meant was they were too fast at this track/race for me. I didn't mean they should run a slower car. You might be right, it's also track dependable.
Zitat von Cruo im Beitrag #2Disaster. engine died on 7000 . i dont beleve. i am angry as hell. Why did this happend? I just want to finis.
I have analyzed my race data, because of the piston failure. Also compared it with Kelvin and your data (server replay/GPLRA).
Noticed you had 7 out of 8 speedshifts. Kelvin and myself had none. You need to avoid speedshifting, it will cause mechanical damage. They slip in at times here as well, and more when pushing/qualifying.
Also revs wise I'd say I was within the boundaries, even at the start. Kelvin/Sanjin ran more revs at times. And the engine wasn't overheating. Just a freak failure as far I'm concerned. In contrary to the Ring last season, where my setup was too agressive gearings wise, and myself abusing the engine.