Sie sind vermutlich noch nicht im Forum angemeldet - Klicken Sie hier um sich kostenlos anzumelden  

Foren-Smilies KLICK HIER

Sie können sich hier anmelden
Dieses Thema hat 26 Antworten
und wurde 453 mal aufgerufen
 GPL Gentlemen's League
Seiten 1 | 2
Loepi Offline

Renn-Legende

10.02.2019 19:44
#16 RE: Montlhéry '66 - Grand Prix Antworten

Zitat von Robert Fleurke im Beitrag #15
@ Lasse: you could try to use an other USB port to connect your wheel. Sometimes when having connected many USB devices in one hub, it can lead to power surges and re-calibration even in the race.

Oh, thx, but it´s the only device at that mainboard connector... It´s an old sidewinder... getting worse. I´ll have to make one of two (if i can find the time) or get a new one some day.

Hans Marfan Offline

Renn-Legende

10.02.2019 20:01
#17 RE: Montlhéry '66 - Grand Prix Antworten

Thx for your thoughts, Robert!

Vorschlag: Warping und Freeze sind ja zwei paar Schuhe. Ich hatte die core.ini auf dem Server auf Cookies anraten hin auf 4/84 und 4/384 gesetzt. So weit ich weiß, sollten die clients das ja automatisch akzeptieren. Wenn's immer noch warpt, kann ich ja mal die im Readme zum 60fps-Patch empfohlenen 5/84 und 5/384 nehmen und hoste das Training am kommenden Freitag zu Testzwecken.

Suggestion: Warping and Freeze are two pairs of shoes. I had set the core.ini on the server to 4/84 and 4/384 by Cookies advice. As far as I know, the clients should accept this automatically. If it's still warping, I can set the 5/84 and 5/384 recommended in the readme for the 60fps patch and host the training next friday for testing purposes.

Lasse, ich kann dir zum basteln noch ein kaputtes DFP schicken, wenn du willst

Loepi Offline

Renn-Legende

10.02.2019 23:24
#18 RE: Montlhéry '66 - Grand Prix Antworten

Zitat von Hans Marfan im Beitrag #17
Lasse, ich kann dir zum basteln noch ein kaputtes DFP schicken, wenn du willst

Oh danke! 3 Wheels, 2 Fabrikate: könnt interessant werden!

So, nach diesem Dr...srennen müsste ich dann ausnahmsweise noch mal auf die Strecke (so wie damals auf der Targa mit dem dicken Schiff), wußte ja, da geht noch was --> 2:25.xxx

@Hans again: Können wir gerne probieren!

Claudio Callipo Offline

Renn-Legende

10.02.2019 23:28
#19 RE: Montlhéry '66 - Grand Prix Antworten

Wie werden denn diese zahlen eingestellt?

Wenn ich unten den Haken bei "use core ini" setze, kann ich nix einstellen und wenn ich keinen Haken setze, sind diese Werte nicht dabei?

Mit sportlichem Gruss
Claudio
-----------------------------------------------------
Vernünftige Autos werden vom Antrieb geschoben, nicht gezogen !!! (Walter Röhrl)

Claudio Callipo Offline

Renn-Legende

10.02.2019 23:32
#20 RE: Montlhéry '66 - Grand Prix Antworten

2:25,593 (New World Rekord) im Honda

Chapeau!!

Mit sportlichem Gruss
Claudio
Vernünftige Autos werden vom Antrieb geschoben, nicht gezogen !!! (Walter Röhrl)

Hans Marfan Offline

Renn-Legende

11.02.2019 09:44
#21 RE: Montlhéry '66 - Grand Prix Antworten

In der Core.ini selber. Und wenn du da 'use core.ini settings' hast werden die genommen, die der Server ausliefert.

Angefügte Bilder:
core_ini.jpg  
Claudio Callipo Offline

Renn-Legende

11.02.2019 09:58
#22 RE: Montlhéry '66 - Grand Prix Antworten

Ah ok, also in der Datei die Werte ändern, und dann beim Hosten den Haken bei "use core ini setting" setzen.
Dann wird der Wert genommen, wie er in der Datei steht?

Mit sportlichem Gruss
Claudio

Hans Marfan Offline

Renn-Legende

11.02.2019 10:11
#23 RE: Montlhéry '66 - Grand Prix Antworten

Jup. Die Änderung findet nur auf dem Server statt.

Robert Fleurke Offline

Testfahrer

11.02.2019 19:50
#24 RE: Montlhéry '66 - Grand Prix Antworten

Zitat von Loepi im Beitrag #16
Zitat von Robert Fleurke im Beitrag #15
@ Lasse: you could try to use an other USB port to connect your wheel. Sometimes when having connected many USB devices in one hub, it can lead to power surges and re-calibration even in the race.

Oh, thx, but it´s the only device at that mainboard connector... It´s an old sidewinder... getting worse. I´ll have to make one of two (if i can find the time) or get a new one some day.

Lasse, I have still a few MSSFF wheels and pedals lying. I did use that type until 2017 when I switched to G25 wheel and pedals (no shifter). I'm prepared to send you a working set (wheels have play in it tho), for only the sending costs (post).

PM me or mail me if you're interested. I have helped out others before this way, and also others have helped me this way (free secondhand G25 wheel and pedals).

PS: congrats on your Honda WR! Impressive. I will need to step up coming races

Loepi Offline

Renn-Legende

12.02.2019 13:36
#25 RE: Montlhéry '66 - Grand Prix Antworten

Zitat von Robert Fleurke im Beitrag #24
Lasse, I have still a few MSSFF wheels and pedals lying. I did use that type until 2017 when I switched to G25 wheel and pedals (no shifter). I'm prepared to send you a working set (wheels have play in it tho), for only the sending costs (post).

PM me or mail me if you're interested. I have helped out others before this way, and also others have helped me this way (free secondhand G25 wheel and pedals).

Thank you very much for your offer. At Sunday (I think) i took a look @ ebay (and wondered how many Sidewinders are still offered there... You should get a PM soon.
Zitat von Robert Fleurke im Beitrag #24
I will need to step up coming races

Oh no you don´t, you´re fast enough!
At Kyalami i will be a sec or somethin´ behind. Not my track, 100 hundreds of laps backlog on the original tracks...

tim Offline

Chef-Mechaniker

12.02.2019 14:54
#26 RE: Montlhéry '66 - Grand Prix Antworten

Grats Podium & Grats Claudio for a world record!
Myself was a little bit depressed ;) after the freeze, because I had a good run and was slowly closing up. After my spin in R1 I had some great moments when winning back my lost possitions.

Very awaiting Kyalamy..

Loepi Offline

Renn-Legende

15.02.2019 20:18
#27 RE: Montlhéry '66 - Grand Prix Antworten

Zitat von tim im Beitrag #26
Grats Podium & Grats Claudio for a world record!

Nicht, dass es wirklich wichtig wäre, aber ich glaube Du hast da was übersehen...

Seiten 1 | 2
 Sprung  
Xobor Einfach ein eigenes Forum erstellen | ©Xobor.de
Datenschutz